گوگل ادوردز به عنوان یکی از پرطرفدار ترین سیستم های تبلیغات کلیکی امکان نمایش تبلیغات شما را به میلیون ها نفر کاربر را دارد و این در حالی هست که اگر اطلاعات کافی در این زمینه را نداشته باشید میتواند برای شما به عنوان یک تهدید از لحاظ مالی و نتیجه نگرفتن از این سیستم تبلیغاتی باشد . ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا با ارائه راهکارهای مناسب بتوانید استراتژی خوبی را برای کسب و کار خود طراحی و اجرا کنید.
گوگل ادوردز 3 نوع الگوی نمایشی برای کلمات کلیدی در اختیار کاربران خود قرار میدهد که بنا به نیاز میتوان از این الگوها برای کلمات کلیدی خود استفاده کرد که عبارتند از :
در صورت انتخاب این الگو برای کیوردهای خود ،بیشترین دسترسی برای نمایش و جستجو را به سامانه میدهید به طور مثال اگر کلمه کلیدی شما فروش بیسیم باشد با تمام جملات که داخلش از کلمه بیسیم و فروش استفاده شده باشد سایت شما به نمایش در میاید به همین منظور میتواند برای کسب و کار شما و بودجه شما یک تهدید باشد ،اگر بودجه شما نامحدود میباشد به شما پیشنهاد میشود
این الگو محدود شده الگوی بالا میباشد با این تفاوت که دقیقا باید کلمه کلیدی در جستجو سرچ شود بطور مثال در کلمه کلیدی فروش بیسیم با این الگو کلمات زیر سرچ میشود ، مانند فروش بیسیم در تهران ، فروش بیسیم ارزان .
این مدل از انطباق یکی از محدودترین روش ها میباشد در این الگو دقیقا باید کلمه مورد نظر سرچ شود و پسوند و پیشوند مورد تایید گوگل نمیباشد.برای کاهش هزینه های تبلیغات در گوگل یکی از بهترین الگو ها میباشد.
با استفاده از ابزار ad schedule میتوان ساعات نمایش تبلیغات و روزهای نمایش را انتخاب و تنظیم کنید و این گزینه میتواند در کاهش هزینه بودجه تبلیغاتی شما اثر بخش باشد.
برای توضیح این مقوله با یک مثال شما را راهنمایی میکنیم ، بطور مثال کلمه کلیدی شما گاوصندوق بصورت سرهم میباشد برای اینکه شما سرچ ها رو محدود کنید میتوانید با ابزار negative keywords کاری انجام دهید که وقتی کسی این کلمه کلیدی را بصورت جدا سرچ کرد در نتایج جستجو نمایش داده نشود برای این کار شما باید کلمه گاو صندوق را در لیست کلمات negative قرار دهید. این کار باعث میشود که دایره سرچ شما کوچکتر و هدفمندتر شود و هزینه تبلیغات شما کاهش پیدا کند.